מגזין


שיפור הראייה בגיל הזהב


 

היציאה לפנסיה יכולה להיות פתח לתקופה של חופש, הגשמת החלומות שלכם ומיצוי הפוטנציאל.  הילדים גדלו, העבודה מאחוריכם ויש לכם זמן להשקיע בתחביבים, לצאת לטיולים ברחבי העולם או לחופשות בבתי מלון בים המלח, באילת או בצפון.

יחד עם זה, בגיל הזהב לעיתים הגוף כבר אומר את דברו, קשה לכם יותר לבצע פעילויות יום יומיות, ואתם זקוקים ליותר מנוחה. בנוסף לפעמים יש ירידה בתפקודי החושים, רמת השמיעה נפגעת וגם מצב הראיה עלול להידרדר.

ניתן כמובן לפתור הרבה מבעיות הראיה בעזרת משקפיים מתאימים, אך טוב לדעת שיש גם שיטות טבעיות שעשויות לעזור מאד לשיפור הראיה בגיל השלישי. במאמר הבא ננסה לעזור בכך.

 

פיתוח יהודי אמריקאי

רופא העיניים היהודי אמריקני ד"ר ויליאם בייטס פיתח שיטה לשיפור הראייה בסוף המאה התשע עשרה. השיטה יוצאת מתוך נקודת ההנחה שהנפש היא בעלת השפעה על הראייה ושבעיות נפשיות כמו לחץ יכולות לגרום לראייה לקויה. השיטה ממליצה לתת מנוחה לעיניים באמצעות כיסוי שלהן כמה פעמים ביום וכן באמצעות עיסוי אזורים בגוף המשפיעים, לפי השיטה, על הראייה. מכאן ברור שלפי שיטת בייטס, ליקויי ראייה אינו מצב קבוע ולא צריך להתיחס אליו כך.

 

 

 

השיפור מתחיל בתוכי  

דרך נוספת לפי השיטה לשפר את יכולת הראייה היא באמצעות הפחתת המתחים מחיינו האישיים מכיוון שזעזועים נפשיים או מתח נפשי עלולים לפגוע בראייה. אפילו אם אינכם עובדים, החיים המודרניים מלאים בסטרס: להגיע בזמן למקומות שקבעתם, מתחים ביחסים עם ילדים, בירוקרטיה מול מוסדות הממשלה והרפואה ועוד. לפי שיטת בייטס שיפור הראייה כרוך גם בשינוי באורח החיים.

 

להתחיל בדמיון

לפי בייטס הדמיון שלנו קשור קשר ישיר ליכולת הראייה שלנו, לכן כאשר אנו רוצים לשפר את הראייה עלינו לדמיין את העצם שמולנו ולא רק לנסות לראותו. לצורך תרגול של הראייה מומלץ להדפיס טבלה ובו מופיעות אותיות ממש כמו שהן מופיעות אצל רופא העיניים בגדלים שונים המאפשרים תרגול. לאחר שתולים את הטבלה על הקיר, בוחרים אות וצופים בה, יש לעצום את העיניים ולהתרכז בלדמיין את האות כדי לשפר את הראייה גם כאשר העיניים נפקחות.

 

הגיל השלישי

גם לפעולת הקריאה יש חשיבות לשיפור הראייה.            צילום: ShutterStock

 

כיסוי והרפיה

באותו האופן כאשר מכסים את העיניים מספר פעמים במהלך היום כדי לשפר את הראייה יש להשתמש בדמיון. בזמנים בהם המתרגל מכסה את עיניו לפי עקרונות השיטה, מומלץ שידמיין פעילויות ספורטיביות כמו שחייה או הליכה הנערכות במקום בעל נוף טבעי ויפה, תוך כדי הקשבה למוזיקה מרגיעה. עשו זאת במשך של כחמש עשרה דקות והשתדלו להגיע להרפיה מלאה של הגוף תוך כדי. בצעו זאת לפחות פעם אחת ביום.

 

מה קורה? אני קורא

גם לפעולת הקריאה יש חשיבות לשיפור הראייה. השיטה ממליצה לקרוא באופן איטי ולא מהיר ולא לדלג על אותיות. תוך כדי יש גם להיות מודעים לתהליך הנשימה, ולהאט את התהליך עד כמה שניתן. גם תנוחת הצוואר חשובה בפעולת הקריאה, וצריך לודא שלא נוצר לחץ על אזור זה, שעלול להשפיע על פעולת הראייה. בכל מקרה השתדלו להרפות את האזור מדי כמה דקות.

עם התרגול תגלו שהקריאה מהמסך שעל השולחן כתיבה כבר הרבה יותר קלה, ושהאותיות ברורות וחדות. כך תוכלו לחפש חומר נוסף על השיטה באתרי האינטרנט השונים וכן בספריות. רפואה שלמה.


 
חזרה. . .