דף הבית » מעבר לדיור מוגן

מעבר לדיור מוגן

כיום פועלים בישראל מוסדות רבים המיועדים לבני גיל הזהב. אחת הבחירות הנפוצות ביותר היא מוסדות לדיור מוגן, אשר מציעים מגורים ברמה גבוהה ושורה ארוכה של שירותים. אם גם אתם שוקלים לבצע את המעבר הזה עבורכם או עבור אדם מבוגר היקר שלכם, כדאי שתכירו את המאפיינים העיקריים של מוסדות הדיור המוגן, אופן המעבר אליהם והסיבות לעשות זאת.

למה לעבור לדיור מוגן?

ברמת ההגדרה הפשוטה, מוסד לדיור מוגן הוא מרכז מגורים לבני הגיל השלישי המעניק להם שירותים שונים בתחומי הבריאות, הרווחה והפנאי. ההבדל העיקרי בין הדיור המוגן לבין מוסדות אחרים המיועדים לבני גיל הזהב, כמו בתי חולים גריאטריים או בתי אבות סיעודיים, הוא שאוכלוסיית היעד של הדיור המוגן היא מבוגרים הנחשבים לעצמאיים – בצורה חלקית או אפילו מלאה – ואינם זקוקים לסיוע בביצוע הפעולות השונות. פעמים רבות דיירי מוסד לדיור מוגן יכולים לעזוב אותו לכמה שעות לצורך סידורים בקהילה, ביקור משפחתי וכן הלאה.

מעבר לדיור מוגן הוא צעד מתבקש בלא מעט מצבים. מעצם מהותם, המוסדות מספקים סביבת מגורים נעימה ובטוחה עבור דייריהם, שגם כאשר מתפקדים היטב באופן עצמאי עלולים לסבול מבדידות בשלב זה של חייהם במקרה של מגורים בנפרד. מוסדות דיור מוגן מקושרים כיום עם איכות מגורים ברמה גבוהה, כך שניתן למצוא ברבים מהם חדרים מרווחים ולעיתים מפוארים, תשתיות מפנקות לדיירים (בריכת שחייה, מועדון ספא, חדר כושר ועוד), מגוון עצום של פעילויות לשעות הפנאי, ארוחות משובחות המותאמות לצרכים התזונתיים של בני גיל הזהב ועוד.

לצד קיום החיים העצמאיים מציעים מוסדות הדיור המוגן שירותי רפואה וסעד, שמירה ואבטחה בכל רגע נתון, סיוע בתחומים משלימים דוגמת עבודה סוציאלית או פסיכולוגיה וכן הלאה.

שיקולים בבחירת דיור מוגן

גם כאשר איכות החיים במוסד לדיור מוגן היא גבוהה, מדובר בשינוי משמעותי ולא פשוט עבור כל הנוגעים בדבר, לכן בפעמים רבות, התמודדות הדייר ובני משפחתו לקראת המעבר לדיור המוגן אינה פשוטה נפשית. גם המוסד היוקרתי ביותר של דיור מוגן עלול להיות מאיים בשבועות או אפילו בחודשים הראשונים, כאשר הדיירים מוצאים את עצמם בסביבה חדשה ולא מוכרת, תוך שהם מסגלים אורח חיים שונה ממה שהכירו וחיים כחלק מקהילה של ממש, לפיכך יש לשים לב לכמה דברים בעת בחירת בית הדיור המוגן לכם או ליקירכם.

מוסדות לדיור מוגן המציעים אווירה אינטימית ויחס חיובי של הצוות המקצועי עשויים להפחית חלק מהקשיים, ולכן מומלץ לבקר בכמה מוסדות לדיור מוגן טרם קבלת ההחלטה ולהתרשם מהם בצורה ישירה. פעמים רבות התיאור ה"יבש" של מוסד לדיור מוגן, כפי שמופיע למשל באתר האינטרנט שלו, עלול שלא להציג את התמונה המלאה לגביו.

אפרופו משפחה – רצוי מאוד לבחור במוסד לדיור מוגן הנמצא במרחק סביר ממשפחתו של האדם המבוגר, מה שיקל על הביקורים שלהם אותו. ביקורים אלו חשובים מאוד בתחילת תקופת המגורים, אבל ממש לא רק.

עלויות

טרם החתימה על חוזה מול הדיור המוגן, חשוב לסקור היטב את סעיפיו, שלא תמיד מבטאים את האינטרסים של הדיירים, אלא של המוסדות לדיור מוגן. גובה התשלום מהווה משתנה חשוב מאוד במשוואה, אם לא המרכזי שבהם, וזאת על רקע העלויות הגבוהות יחסית של מוסדות לדיור מוגן בהשוואה לפתרונות אחרים לבני גיל הזהב. יש לראות מהו התשלום המתבקש ואילו מסלולי תשלום קיימים, כאשר החלוקה לרוב היא בין פיקדון, דמי אחזקה חודשיים ומסלולים המשלבים בין שניהם.

בניגוד למוסדות אחרים לבני גיל הזהב, כמו בתי אבות לתשושי נפש, במקרה של דיור מוגן אין אפשרות לקבל מימון ממשלתי ולרוב גם לא פתרונות מספקים מטעם קופות החולים וחברות הביטוח. עם זאת רצוי לבחון את החסכונות והנכסים העומדים לרשות האדם המבוגר ובני משפחתו, מכיוון שהם עשויים לסייע במימון השהות במקום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר