דף הבית » פטרת בציפורניים בגיל הזהב 

פטרת בציפורניים בגיל הזהב 

סגנון חיים בריא, תזונה, בדיקות תקופתיות והרבה מודעות שומרים על גוף בריא בגיל מתקדם. גיל מבוגר כשלעצמו אינו בהכרח גורר הידבקות בפטרת בציפורניים. יחד עם זאת, ככל שמתבגרים, שיעור הסובלים מבעיה זו אכן עולה. בסקירה זו נפרט לא רק את הגורמים לכך שבני גיל הזהב חשופים יותר להידבקות. נראה גם מהם התסמינים, איך מאבחנים ומהו הטיפול שיכול לעזור. 

תסמינים של פטרת בציפורניים

אחד מכל שלושה אנשים, בני גיל הזהב, סובל או צפוי לסבול מצורה כזאת או אחרת של פטרת בציפורניים. ישנם אמנם הבדלים הנובעים מסוגי פטריות שונים, אולם ניתן להצביע על הסימנים המרכזיים שמגלים מתי פטרת תקפה את הציפורן. 

שינוי בצבע – אם מגלים כי צבעה של הציפורן הולך ומשתנה, זהו סממן מובהק לפטרייה. שינוי הגוון יכול לכלול התכהות של הציפורן או לחילופין, עכירות של הצבע. גם גוון צהבהב שלא היה אופייני בעבר בהחלט יכול להעיד על כך. 

התעבות – בדרך כלל, גם אם לא תמיד, תתרחש התעבות של החומר הקרני שממנו עשויה הציפורן ברגל. אגב, מצב כזה אפשרי גם בכפות הידיים, אך זה הרבה פחות נפוץ. ההתעבות יכולה להיות אחידה או בלתי אחידה. ללא טיפול, כאשר המצב הולך ומחמיר, הציפורן עשויה אף להתעוות, להתפתל ולהתרומם לכיוון מעלה. 

גירוד ואי נוחות – פטרת בציפורני הרגליים מהווה מפגע אסתטי חריף. לעיתים, מטרידה מאוד גם הופעת תחושה של גירוד ואי נוחות רבה. במידה והפטרת מתפשטת ותופסת עוד ועוד אחיזה, היא יכולה לחדור עד לשורש הציפורן. במצב כזה קשה יותר לרפא ועשויים להופיע גם זיהומים. 

מדוע פטרת בציפורניים נפוצה יותר בגיל הזהב?

ניתן להצביע על כמה וכמה סיבות לעליה דרמטית בשיעור בני גיל הזהב הסובלים מהתופעה הזאת: 

  • היחלשות המערכת החיסונית – פטרת בכלל ובציפורניים בפרט מתיישבת בגופינו בעיקר כאשר המערכת החיסונית נחלשת. בקשישים, כאשר הגוף נחלש, זוהי תופעה מטרידה שלגוף פחות קל להתמודד עימה. 
  • סירקולציה נמוכה – כאשר הגוף צעיר וחסון, הסירקולציה, מחזור הדם בגוף מתנהל במרץ. בבני הגיל הזהב, כתוצאה מירידה בתפוקת הלב ובשל ירידה בכושר הגופני, זרימת הדם איטית יותר. ככל שמצב כזה קורה, לגוף קשה יותר להתמודד עם זיהומים של פטריות.
  • חילוף חומרים וחידוש ציפורניים איטי – בגיל הזהב, חילוף החומרים בגוף נעשה איטי יותר וגם חידוש רקמת הציפורן איטי. מכיוון שצמיחת הציפורניים, בייחוד בכפות הרגליים, איטי בהרבה, קל לפטרת להתבסס ולשגשג. יותר קשה לרקמת ציפורן מחודשת להחליף את זו החולה.

טיפולים להעלמת פטרת בגיל הזהב

לפני שנפרט כמה סוגי טיפולים להעלמת פטרת בגיל השלישי, יש כמה דברים שיכולים למנוע את הופעת הבעיה או חזרתה לאחר ריפוי. בין היתר, חשוב להקפיד על תזונה בריאה, הרבה פירות וירקות וחלבונים. חשוב להישאר פעילים, דבר המשפיע לטובה על זרימת הדם. חשוב במיוחד לנעול נעליים רחבות ונוחות, להחליף גרביים בכל יום ויום, לרחוץ רגליים היטב לאחר הזעה ולדאוג לאוורור ונידוף הזיעה. ראו גם: נעליים מיוחדות לקשישים.

לצורך טיפול בביעור הפטרת בציפורניים ניתן לנקוט כמה פעולות. למשל, אם הפטרת מצויה בשלב ראשוני, משחות ללא מרשם פלוס שמירה על היגיינה ושימוש בסבון מיוחד יכולים לעזור. לפטרת עקשנית יותר, ניתן להשתמש בלק שקוטל פטריות וכן להקפיד על פדיקור רפואי. מכיוון שיש הרבה סוגי משחות, אם סוג מסוים לא היה יעיל, ניתן לנסות סוג אחר. במידה והפטרת עקשנית וקשה במיוחד או אם לא רואים סימני הטבה, מומלץ להתייעץ ברופא. ישנן תרופות מרשם יעילות, בצורה של גלולות. 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מכשירי שמיעה לקשישים מחזירים את האיכות לחיים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר