דף הבית » בית חולים גריאטרי

בית חולים גריאטרי

לא מעט קשישים זקוקים לסיוע מגורמים שונים על מנת שיוכלו לחיות בכבוד, או אפילו להצליח לתפקד באופן עצמאי. יש לא מעט פתרונות לקשישים הסובלים מקשיים שונים, כאשר האתגר האמיתי הוא להתאים עבורו מוסד ייעודי – וכמובן לוודא שהוא עומד בדרישות האיכות הגבוהות ביותר. בית חולים גריאטרי הוא פתרון נפוץ בתרחישים שונים, כך שחשוב להכיר אותו, את אוכלוסיית היעד שלו והשירותים המגוונים הניתנים במסגרתו.

למי מיועד?

משרד הבריאות הגדיר במהלך השנים את הצורך באישור מראש וברישוי של מוסדות רפואיים שונים, כולל בתי חולים גריאטריים. על פי הגדרתו, בית חולים גריאטרי הוא מוסד רפואי אשר בו אחת משתי המחלקות האלה: מחלקה לטיפול גריאטרי ממושך (הכוללת מחלקה לתשושי נפש וגריאטריה סיעודית), וכן מחלקה לטיפול גריאטרי פעיל הפועלת בתחומים דוגמת גריאטריה שיקומית, סיעוד מורכב, טיפול תומך, גריאטריה תת אקוטית ועוד.

אוכלוסיות היעד העונות על ההגדרה הזו משתנות וכוללות בתוכן קשישים הסובלים ממחלות או מסיבוכיהן (כולל כמובן מחלות כרוניות הנפוצות מאוד בגיל הזהב), קשישים תשושים או סיעודיים הנדרשים לאשפוז לפרק זמן מסוים, קשישים בתקופת שיקום לאחר פגיעה או ניתוח שעברו וכן הלאה. מכאן נובע שהשהות בבית החולים יכולה להיות קצרת מועד אבל גם ארוכה יותר, אם כי בכל מקרה בית החולים לא אמור לשמש למגורי קבע של ממש.

שירותים הניתנים בבית חולים גריאטרי

מבחינה מעשית, בבית חולים גריאטרי יימצאו הדיירים הקשישים תחת מעקב והשגחה סביב השעון, תוך קבלת שירותים מגוונים. זה מתחיל עם המענה הרפואי, הכולל בתוכו בדיקות, אבחונים תרופתיים, התאמת תרופות וכן מענה פרא-רפואי (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וכן הלאה) שעשוי לשמר את מצבו התפקודי של הקשיש ולשפר את כל הדורש שיפור. הדיירים מקבלים סיוע סיעודי במידת הצורך, מענה סוציאלי הניתן להם ולמשפחותיהם וכן טיפולי שיקום, שחשיבותם עבור האוכלוסייה הרלוונטית עשויה להיות מכרעת.

דגש אחר מושם על שעות הפנאי של הדיירים המבוגרים, תוך נקודת הנחה שהפיכתן לנעימות עשויה להקל על מצבם של דיירי בית החולים. גם אם היצע הפעילויות כאן אינו רחב כמו חלק מהמוסדות האחרים המיועדים לבני גיל הזהב (כמו בתי אבות לעצמאיים ובעיקר מוסדות הדיור המוגן למיניהם), עדיין ניתן לצפות לתשתיות שונות ולפעילויות דוגמת חוגים, הרצאות, ערבי תרבות וכן הלאה.

כך בוחרים בית חולים גריאטרי

קבלת רישיון פעילות של בית חולים גריאטרי היא תנאי מרכזי לבחירה בו. בהקשר הזה חשוב שלא להסתמך על מילותיהם של אנשי בית החולים, אלא לדרוש מהם להציג את הרישוי שקיבלו ממשרד הבריאות. ודאו שתעודת הרישום תקפה, מה שאינו מובן מאליו על רקע שהתעודה ניתנת תמיד לתקופת זמן מוגבלת ודורשת חידוש שלה לקראת סיומה.

לצד זה חשוב לבקר בבית החולים, להתרשם מהתנאים השוררים בו ולשוחח עם הצוות המקצועי והדיירים המתגוררים בו. מכיוון שרשימת השירותים הנקודתיים עשויה להשתנות בין בתי החולים השונים, מומלץ לשים דגש גם על הנקודה הזו.

עלויות

סוגיה משמעותית אחרת שחשוב להתייחס אליה היא מימון השהות בבית החולים הגריאטרי. שהות זו משתנה בהתאם למדיניות בית החולים ולתנאים השוררים בו, אך החדשות הטובות הן שקופות החולים מממנות בחלק גדול מהמקרים אחוזים משמעותיים מעלות השהות של הקשישים בבית החולים.

כאשר הקשיש מחזיק בביטוח סיעודי תקף, הוא יכול לנצל אותו על מנת לממן בצורה מסוימת מעלות השהות בבית החולים. במקרה של תשושי נפש או קשישים סיעודיים התמונה עלולה להיות מורכבת יותר, אם כי יש תנאים (לרבות תנאים כלכליים) שעמידה בהם תאפשר מימון חלקי של משרד הבריאות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר