דף הבית » איך להכין את המשפחה לקראת המעבר לבית אבות?

איך להכין את המשפחה לקראת המעבר לבית אבות?

להרבה מהרגעים המשמעותיים ביותר של חיינו אנחנו צריכים להתכונן, ולא מעט. מעבר לבית האבות עונה אף הוא על ההגדרה הזו. מדובר בשינוי משמעותי מאוד בחייו של האדם המבוגר, אבל גם בחיי בני משפחתו. הקשיים האלו הם מובנים מאליהם או אפילו טבעיים, אבל באמצעות כמה דגשים – ובעיקר הכנה נכונה – ניתן לצמצם אותם עד למינימום האפשרי. במאמר הבא נציע עבורכם את הדרכים העיקריות להכין את המשפחה כולה לקראת המעבר של אחד מיקיריה לבית אבות.

המיקום חשוב: קרוב למשפחה

חשוב להדגיש שמעבר לבית אבות אינו בבחינת "זבנג וגמרנו". הצפי הוא שבני המשפחה ילוו את האדם המבוגר משך כל התקופה שלו בבית האבות, פעמים רבות עם ביקורים תכופים בחודשים הראשונים של השהות. אחת ההשלכות של כך היא על מיקום בית האבות, שצריך להיות נגיש עבור רוב בני המשפחה.

אם הקשיש הוא עצמאי, כך שיוכל לעזוב מדי פעם את בית האבות לסידורים או לבילויים (כפי שחלק מהמוסדות מאפשרים), רצוי לבחור בבית אבות במקום נגיש הסמוך לאפיקי תחבורה ציבורית. דגש אחר הוא על בית אבות הנמצא סמוך למקום המגורים הנוכחי של האדם המבוגר, כך שהוא יהיה עדיין בקרבה לאזורים שהוא מכיר ולאנשים שהוא רגיל לשהות בקרבתם.

בהתאם למדיניות של בית האבות, מומלץ שהאדם המבוגר יביא איתו לכתובת החדשה כמה שיותר פריטים אישיים שלו. מעבר להתאמה של החפצים האלה לסגנון החיים שלו, בכוחם יהיה להזכיר לו את הבית או אפילו חוויות שונות שעבר במהלך חייו הארוכים.

החלטה משותפת של הדייר ומשפחתו

את ההחלטה לגבי המעבר לבית האבות, או אפילו בית האבות הספציפי בו בוחרים, רצוי שיקבלו כלל בני המשפחה באופן משותף. מלבד הסיוע ההדדי בקבלת ההחלטות, בני המשפחה צריכים להיות שם עבור האדם המבוגר, ללוות אותו בצעדיו הראשונים, לסייע לו בפתרון בעיות בהן הוא צפוי בוודאי להיתקל וכן הלאה. לא תמיד ניתן לדעת כבר במעמד ההתחלה למה בדיוק לצפות, אבל הגדרה נכונה של הקשיים והצרכים עשויה למנוע אי נעימות רבה.

אם האדם המבוגר צלול דיו, חשוב מאוד לשתף גם אותו בהחלטה או אפילו לתת לו לקבל את ההחלטה הסופית: אסור לשכוח שהוא זה שיתגורר בבית האבות ולא כל אדם אחר. הקפידו להגיע יחד איתו לביקור בבתי האבות השונים, בדקו האם התשתיות מתאימות לו והאם השירותים הניתנים במקום הם אלו שהוא זקוק להם בשלב זה של חייו.

כמובן שאת הבדיקות כדאי לבצע עם בן משפחה אחד לפחות שיוכל להעניק את הייעוץ וההכוונה. סבלנות היא אחת ממילות המפתח בהקשר הזה, כאשר מומלץ להשקיע את המאמצים בביקור בכמה בתי אבות לפחות עד לקבלת ההחלטה הסופית.

מהן אפשרויות מימון בית האבות?

העלות הכלכלית משתנה בכל בית אבות ותלויה בפרמטרים שונים, כך שאי אפשר לדעת מראש מהן העלויות הצפויות. בהתחשב בעובדה שהצפי הוא לסכומים לא מבוטלים המשולמים לבית האבות מדי חודש. רצוי שחלק מרכזי בהכנה לקראת המעבר יהיה בחינה של אפשרויות מימון המגורים בבית האבות – מהם הסכומים שניתן לעמוד בהם, בהתחשב בחסכונות של האדם המבוגר ומשפחתו, הנכסים שעומדים לרשותו (אפשרות קבלת משכנתא הפוכה למשל) ועוד.

במעמד זה, חשוב לברר האם יש אפשרות מימון של חלק מהסכום. משרד הבריאות, קופות החולים, חברות הביטוח וגורמים אחרים עשויים לממן אחוזים נכבדים מהשהות בבית האבות לעומדים בתנאים מסוימים. ביצוע בדיקות מקיפות, או אפילו ייעוץ והכוונה של מומחים בתחום, עשויים לחסוך כספים רבים ולהקל על הנטל הפיננסי של המעבר לבית האבות.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

לקום מהנפילה חזקים יותר: כך תתמודדו עם נפילות קשישים

מוצרי ספיגה לקשישים – רפרטואר רחב של מוצרי ספיגה בהתאמה אישית לקשיש/ה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר