דף הבית » טיפים בבחירת דיור מוגן – המדריך המלא

טיפים בבחירת דיור מוגן – המדריך המלא

תנאי מגורים הולמים הם אחד המפתחות העיקריים לרווחה בשנים המאוחרות של החיים. עבור רבים הנמנים על גיל הזהב, הדרך להגשים את המטרה הזו היא באמצעות מעבר למוסד דיור מוגן מהשורה הראשונה. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה משמעותית במספר מוסדות הדיור המוגן כמו גם בסטנדרטים המקצועיים שלהם, אך עדיין חשוב להשקיע מחשבה ומאמצים בבחירה נכונה. לפניכם כמה דגשים שיקרבו אתכם משמעותית לעבר קבלת ההחלטה הטובה ביותר עבורכם או עבור יקיריכם.

המטרה: איכות חיים גבוהה במיוחד

על מנת שמוסדות לדיור מוגן יוכלו לעשות נאמנה את עבודתם – להציע למתגוררים בהם סביבת מגורים איכותית ובטוחה – הם צריכים לעמוד בדרגות האיכות הגבוהות ביותר. רבים ממוסדות הדיור המוגן מציעים את כל הדרוש לצורך זה, בין אם חדרים גדולים ומרווחים, ארוחות ברמה גבוהה במיוחד, תשתיות מפנקות (חדר כושר, ספא, בריכת שחייה וכן הלאה) או כל דבר אחר.

המעוניינים באיכות חיים גבוהה באמת יכולים לסקור את רשימת השירותים, רצוי דרך ביקור ישיר במקום עצמו בנוכחות האדם המבוגר ובן משפחה אחד לפחות.

עם כל הפאר והיוקרה, חשוב לוודא שאנשי המוסד לדיור מוגן יהיו שם עבור הדיירים כאשר הם יהיו זקוקים להם. אל תצפו להשגחה סיעודית ולטיפול סביב השעון, מכיוון שמדובר הרי במוסד המיועד לקשישים ברמת תפקוד עצמאי מרשימה. על המוסד לדיור מוגן להציע תשתית הולמת בתחומים דוגמת רפואה ופרא רפואה, עבודה סוציאלית וכן הלאה. בדקו תמיד מה מוצע עבור הדיירים מהבחינות האלה, תוך כדי לקיחה בחשבון של תרחישים חיוביים פחות מאשר המצב הנוכחי של האדם המבוגר.

חשיבות המיקום והקרבה למשפחה

המיקום של המוסד לדיור מוגן הוא פרמטר מרכזי אחר שיש להתחשב בו בדרך לבחירה המושכלת. מוסדות לדיור מוגן פונים מעצם המהות שלהם לבני גיל הזהב בעלי רמת תפקוד עצמאי גבוהה, כך שסבירות לא קטנה שהם ירצו לצאת מפעם לפעם לסידורים או לבילויים מחוץ לבעלי המוסד – מקום נגיש הקרוב לתשתיות העיר השונות ולקווי התחבורה הציבורית יקל עליהם מאוד לעשות זאת.

בהמשך לכך, חשוב לראות את המיקום של המוסד לדיור מוגן ביחס למשפחתו של האדם המבוגר, תוך הנחה שהם ירצו בוודאי לבקר מפעם לפעם את הדייר (או להיפך), וכך להקל על המעבר לדיור המוגן.

כיצד אוכל להבטיח שעשיתי את הבחירה הנכונה? אצלנו תקבלו מידע וייעוץ ללא עלות לפני ההחלטה הגורלית למידע נוסף לחצו כאן

עלויות ומסלולי תשלום

מוסדות לדיור מוגן ידועים בעלויות המגורים הגבוהות שלהם בהשוואה למוסדות אחרים המיועדים לבני גיל הזהב, כמו בתי אבות סיעודיים וכו'. על איכות חיים גבוהה נדרש תשלום, ולרוב לא מועט, אבל, וזה אבל גדול מאוד, אי אפשר לצפות כאן למחירים אחידים. לכל מוסד דיור מוגן יש את המדיניות שלו לגבי גובה התשלום, הנגזר בין היתר ממאפייני המקום, מהצוות המקצועי הפועל בו, מרשימת השירותים והתשתיות וכן הלאה.

מכיוון שרבים המגיעים לגיל הזהב מגלים כי סכומי הכסף העומדים לרשותם מוגבלים יחסית, בהיעדר הכנסות משמעותיות מסודרות, ברור שאי אפשר להשאיר מאחור את שאלת המחיר. מומלץ להגדיר תקציב בו ניתן לעמוד וליצור קשר עם כמה מוסדות לדיור מוגן על מנת לראות את גובה התשלום ומסלולי התשלום שלהם.

בדרך כלל אי אפשר להשיג מימון של מוסדות לדיור מוגן על ידי גורמים חיצוניים (המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, חברות הביטוח וכן הלאה), מכיוון שהם פונים בעיקר לאוכלוסיות בעלות רמות תפקוד נמוכות יותר. עם זאת, כן ניתן להשתמש בצורה מושכלת בחסכונות או בנכסי האדם המבוגר כדי לממן את השהות: הדוגמא המובהקת היא משכנתא הפוכה, הניתנת כנגד נכס מגורים קיים. רצוי בשלב הבירורים לראות מהם הסכומים שניתן לגייס וכיצד הם מתיישבים עם מדיניות התשלומים של מוסד הדיור המוגן הספציפי.

באנר דיור מוגן

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מכשירי שמיעה לקשישים מחזירים את האיכות לחיים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר