דף הבית » אפשרויות מימון מגורים בבית אבות

אפשרויות מימון מגורים בבית אבות

בתי אבות הם אופציית מגורים נפוצה מאוד עבור בני הגיל השלישי. יש כיום היצע עצום של בתי אבות, כאשר החלוקה העיקרית שנעשית היא על פי רמת התפקוד העצמאי של הקשישים ומצבם הגופני והקוגניטיבי – בעיקר קשישים עצמאיים, סיעודיים, תשושי גוף ותשושי נפש.

הבדל נוסף הוא ברמת התמחור של השהות בבית האבות, התלויה בין היתר באוכלוסיית היעד, ברמת המגורים ובשירותים המוצעים לדיירים. התוצאה היא טווח רחב מאוד של מחירים, המתחיל מכ-7,000 ש"ח בחודש ועשוי להיות גבוה מכך פי שלושה או ארבעה.

רבים מעוניינים לברר במצב הדברים הזה מהן אפשרויות המימון של בתי אבות, שבכוחן להפוך את הנטל הכלכלי לפשוט פי כמה. החדשות המעודדות הן שיש כמה אפיקי מימון פוטנציאליים חשובים מאוד.

משכנתא הפוכה

משכנתא מזוהה כיום עם רכישת בית חדש, לרוב בשנים המוקדמות יחסית של החיים. אלא שבני הגיל השלישי שיש ברשותם נכס יכולים לקחת משכנתא הפוכה – ובכך להקל משמעותית את עלות השהות בבית האבות. מבחינה מעשית מדובר בהלוואה הניתנת כנגד מישכונה של הדירה הקיימת (ללא החזר חודשי), אשר גובהה תלויה בגיל הקשיש ובשווי הנכס. ההלוואה ניתנת לפריעה בכל עת, כאשר לאחר פטירתו של האדם המבוגר יעשו זאת יורשיו.

אופציה אחרת הקיימת לבעלי נכס מגורים משלהם היא להשכיר אותו ולהשתמש בדמי השכירות על מנת לממן חלק מעלות השהות החודשית בבית האבות.

חסכונות ומימון עצמי

רבים מבני גיל הזהב מצליחים לצבור, במשך עשורים רבים, חסכונות שיכולים לשמש אותם גם למימון השהות בבית האבות. בין אם המדובר הוא בחסכונות שנשמרו בבנק ושתפחו עם השנים, ובין אם בכספי הפנסיה שמשתחררים בגילאים אלו, סכומי הכסף עשויים להיות גבוהים. כמובן שלכל משפחה יש את השיקולים שלה לגבי האופן בו היא מעוניינת להשתמש בכספים שנצברו עד כה.

ביטוחים רפואיים ופרטיים

קופות החולים וחברות הביטוח הפועלות בישראל מציעות ביטוחים שונים, הכוללים סעיף סיעוד. בכוחו של הביטוח הסיעודי לממן אחוזים נכבדים מעלות השהות בבית האבות. שימו לב לכך שמימון זה אפשרי בעיקר עבור קשישים בעלי רמת תפקוד עצמאי שרחוקה מלהיות מושלמת: קשישים סיעודיים, קשישים תשושי נפש או כאלו שקיבלו היתר העסקה של מטפל זר.

גובה הכספים משתנה בהתאם לפרטי הפוליסה ומועד הרכישה שלה, אבל ברמה הכללית סכום המימון עשוי בהחלט להגיע לכמה אלפי שקלים מדי חודש.

משרד הבריאות

משרד הבריאות בהחלט עשוי לממן חלק מעלות השהות של האדם המבוגר בבתי אבות, כאשר מבחינה מעשית מדובר בקשישים סיעודיים ותשושי נפש בעלי רמת תפקוד עצמאי נמוכה יחסית. בהתאם למצב התפקודי, הגופני והכלכלי שלהם, הם עשויים לקבל קוד שהוא בבחינת סיוע כלכלי חודשי מטעם המשרד הממשלתי הנתון. יש פרמטרים של השתתפות עצמית מינימלית ומקסימלית של הקשיש ומשפחתו שיש לעמוד בהם.

משרד הרווחה

במקרה של קשישים עצמאיים או תשושי גוף, המוסד שעשוי לסייע במימון הוא משרד הרווחה. גם כאן יש קריטריוניים הנבחנים ומגדירים את זכאות האדם המבוגר למימון ואת תנאי המימון. כך למשל בוחנים את הכנסותיו של הקשיש ואת החסכונות שהוא העמיד במהלך השנים.

ייעוץ והכוונה

הסקירה שהובאה כאן מאפשרת ללמוד על המורכבות של התחום, כאשר ישנן אופציות רבות שצריך להתאים למצב הנוכחי של הקשיש ומשפחתו. כדי לדעת מהן האופציות הקיימות עבור הקשיש הספציפי, ובעיקר מה מומלץ עבורו, חשוב לקרוא את מדריך הטיפים לבחירת בית אבות וכן ניתן להיעזר באנשי מקצוע. אלו בוחנים את המאפיינים והצרכים הנקודתיים, ממליצים על פתרון המגורים האידיאלי לקשיש וכמובן שגם על אפשרויות המימון שלו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר