דף הבית » מכשירי שמיעה לקשישים

מכשירי שמיעה לקשישים

לאחר חוש הראיה, חוש השמיעה הינו החשוב ביותר לנו. הוא מאפשר לנו לתקשר זה עם זה, להקשיב, לשמוע, ללמוד ובקיצור, לחוותמכשירי שמיעה לקשישים את העולם. בעבר, הפתרונות עבור לקויי שמיעה היו מוגבלים. כיום, בזכות הטכנולוגיה, ניתן להעניק שמיעה טובה, אפילו מצוינת, גם לאנשים בגילאים המבוגרים. נסביר מדוע יש צורך במכשירי שמיעה בגיל מבוגר וכיצד הם תורמים לאיכות החיים. כמו כן נגלה אלו בשורות יש לטכנולוגיה המתקדמת ביותר עבור האזרח המבוגר וגם – האם באמת צריכים להיות עשירים כדי ליהנות ממכשירי שמיעה טובים.

מדוע עולה הצורך במכשירי שמיעה דווקא בגילאים המתקדמים?

לא כל האנשים המבוגרים ובני הגיל השלישי זקוקים למכשירי שמיעה. אולם, מרבית האנשים שזקוקים למכשירים כאלה הינם בני הגיל השלישי. מדוע זה קורה: עם העלייה בגיל, מרבית החושים נעשים פחות מחודדים. בגיל כזה או אחר, אנו מתחילים לראות טוב פחות ואפילו חוש המישוש והטעם נפגמים. מערכת העצבים פועלת בצורה פחות יעילה ואפילו הפעלת השרירים והמפרקים אינה טובה כבעבר. אך חוש השמיעה הולך ויורד גם מסיבה נוספת, לא פחות חשובה. ככל שאנו נחשפים לרעשים חזקים יותר במהלך החיים, כך הולך ומצטבר נזק ליכולת השמיעה.

תהליך זה לא קורה ביום אחד. אין זה דבר שאנו מרגישים בו בצורה ברורה לפתע פתאום. אבל מגיע הגיל שבו מתחילות תופעות כגון טינטון, צפצוף באוזן, ירידה בשמיעת טונים מסוימים וכיוצא בזה. ברגע ששמים לכך לב, הצעד הנכון יהיה להזמין תור לבדיקת שמיעה. את יכולת השמיעה ניתן לבדוק באופן מדעי ומדויק. זו לא בדיקה כואבת. זו לא בדיקה לא נעימה. לאחר תהליך לא ארוך, מקבלים תשובה, עד כמה ירדה השמיעה והאם ניתן להפיק תועלת של ממש ממכשיר שמיעה חדש.

כיצד מכשירי שמיעה תורמים לאיכות החיים?

אין שום סיבה להיכנס לסטטיסטיקה של האזרחים הוותיקים שמוותרים על שמיעה טובה יותר, בגלל אי נעימות או בושה. התרומה של מכשיר שמיעה לאיכות החיים הכללית לא תסולא בפז. אנשים ששומעים פחות טוב, פשוט פחות נהנים מהחיים. הם עלולים לפתח רגשות תסכול, אי נוחות, הימנעות. נמצא כי אזרחים וותיקים שהותאם להם מכשיר שמיעה איכותי יוצאים יותר מן הבית, מבלים יותר עם אחרים, משתתפים יותר בפעילויות חברתיות. חבל לוותר על שיחה בטלפון עם בני משפחה. חבל לוותר על הקשבה לקונצרט, הליכה לסרטים או צפייה בטלוויזיה, בגלל שהשמיעה יורדת. במקום להגביר את הטלוויזיה למקסימום או לשוחח בצעקות, פותרים את הבעיה בעזרת מכשור חכם ונכון.

חזית הטכנולוגיה בשירות בני גיל הזהב

מכשירי שמיעה חדישים טובים פועלים בצורה מעוררת התפעלות. טובה הרבה יותר ביחס למכשירים של הדורות הקודמים. ההתפתחויות החדשות מועילות לבני הגיל הזהב מכמה טעמים חשובים:

  • הפרדת צלילים טובה יותר במכשירים החדשים – אפשר לשמוע בצלילות, כל מה שרוצים. טווח הצלילים נשמע טוב, טבעי ונכון.
  • אפשרות למכשירי שמיעה קטנים ונסתרים – לצד מכשירים שנצמדים לחלק החיצוני של האוזן, אפשר למצוא גם דגמים זעירים, בלתי נראים. הם מתמקמים היטב בתוך תעלת השמע.
  • ממשקים חדישים – ניתן להתאים בין חלק ממכשירי השמיעה החדישים לבין אביזרים כגון טלפונים סלולריים ודיבוריות.
    הטכנולוגיה המתקדמת גם הביאה לירידה עצומה במחיר של מכשירי השמיעה, הפחות מתוחכמים.

האם מכשירי שמיעה מסובסדים בישראל?

מכשור לשיפור השמיעה איננו נחשב כיום בגדר מותרות. כלומר, גם מי שאיננו בעל הכנסה גבוהה, פנסיה נכבדת או חשבון בנק שמן, יוכל לרכוש מכשיר שמיעה במחיר מסובסד. הסדרים עם קופות החולים וקריטריונים מאוד ברורים מאפשרים לקבל מכשיר, בחינם או במחיר מאוד מוזל.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

 נעליים מיוחדות לקשישים

בתי אבות לעצמאיים

חתימת חוזה מול בית אבות: נקודות חשובות שכדאי לדעת

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר