דף הבית » נעליים מיוחדות לקשישים – כי העיקר זה הבריאות

נעליים מיוחדות לקשישים – כי העיקר זה הבריאות

קיים מיתוס, שמדרסים יכולים להפוך כל נעל רגילה ופשוטה לנעל אורתופדית נוחה להפליא. למעשה, מדרס עשוי לסייע לתיקון בעיותנעליים מיוחדות לקשישים קלות ויש מדרסים שיכולים להתאים מאוד לספורטאים. אבל במיוחד עבור בני הגיל השלישי, נדרש פתרון מסוג אחר. הפתרון הוא נעלים מיוחדים. נסביר על האופן שבו קשישים צריכים לבחור נעלים, מהי התרומה החשובה שלהם לאיכות החיים ולבריאות (פיזית ונפשית).

כללי אצבע לבחירת נעליים בגיל השלישי

אם אנשים יחסית צעירים נוטים לבחור את הנעל על פי מראיה בלבד, הרי שהרגל לא בריא זה צריך להיפסק בשלב כלשהו. למעשה, אפילו צעירים ובפרט נשים כבר מתחלים להבין את הנזקים העצומים שגורמות נעלים בעלות עקב מחודד ומוגבה מדי. אך בגיל השלישי, כדאי באופן מיוחד לשים לב לדגשים הבאים, בכל פעם שבוחרים נעל ואין זה משנה אם הקשיש מתגורר בביתו, בית אבות או במרכז דיור מוגן:

  • משקל – כדאי להעדיף נעלים שעשויות מחומרים קלים. נעלים קלות, שלא מכבידות על כפות הרגליים מסייעות לנוחות היום יומית, בהליכה, בעמידה, אפילו כאשר יושבים.
  • נעל שמספקת תמיכה טובה – למרות שבגיל מבוגר הרגליים כבר מזמן הפסיקו לצמוח, הרי שחלים שינויים במנח הרגל. לדוגמה שינויים במבנה הקשת ואף קריסה מסוימת של כף הרגל. כלומר, חשוב לבחור נעל תומכת. כך מונעים כאבי רגליים או שינויים נוספים במבנה כף הרגל.
  • מידה הנעל ורוחבה – לפעמים, בגיל השלישי מרגישים שמידת הנעל לפתע גדלה. זה קורה לא בגלל שהרגל אכן גדלה אלא בגלל שינויים במבנה ובעצמות כף הרגל. לכן, אל תהססו לבחור נעלים יותר גדולות מכפי שהייתם רגילים. בנוסף, שימו לב שגם לרוחב הנעל יש חשיבות. נעל צרה מדי לא תהיה נוחה ותגרום ליבלות או כאבים.
  • נעל מרווחת וללא תפרים לוחצים – נעלים מרווחות וללא תפרים חיוניות לאנשים הסובלים מבעיות בריאות. למשל בקרב קשישים חולי סוכרת, נעל שמיוצרת מיחידה אחת, ללא תפרים, מסייעת למנוע פצעי לחץ. פתרון שמתאים גם לשיפור זרימת הדם.

מדוע כה חשוב להתאים נעלים מיוחדות לקשישים?

פיזיותרפיסטים ורופאים מסבירים שלא רק מבחינת הנוחות, חשוב שכל קשיש יבחר נעלים המותאמות לו, לגילו, למבנה כף רגלו. נמצא כי קשישים שנועלים נעליים מיוחדות שמתאימות להם נופלים פחות. נזכור כי לנפילה בגיל מבוגר יכולה להיות משמעות הרסנית. מדי שנה רבבות קשישים נזקקים לאשפוז, ניתוחים החלפת מפרק או ניתוחי ירכיים בגלל נפילות. נעלים טובת מונעות נפילות שגורמות לפגיעות ראש ואף לקיצור תוחלת החיים.

נעלים מיוחדות לבני הגיל השלישי מעניקות תמיכה טובה יותר, הן לכפות הרגליים והן לגוף כולו. כלומר, בצורה כזאת נשמרים למשל משחיקה מואצת של סחוסים בברכיים. כך מונעים או מפחיתים כאבי ברכיים. בצורה כזאת גם שומרים על יציבה נכונה, חווים פחות כאבי גב וגם מפחיתים מאוד את פריצות הדיסק וכאבי השרירים. יציבה נכונה משפיעה אפילו על זרימת הדם. כאבי ראש, סחרחורת  ומיגרנות עלולים להופיע בגלל נעלים לוחצות או יציבה לא תקינה.

מה בין נעלים מיוחדות לקשישים לבין לבריאות הכללית של הקשיש?

את העובדה הבאה שמרנו לסוף, בגלל חשיבות העניין. נעלים מיוחדות לקשישים חיוניות לבריאות הכללית וגם לרווחה הנפשית מסיבה מאוד פשוטה. אם נועלים נעליים לא נוחות, מצמצמים למינימום את התנועה וההליכה. ככל שמרבים לזוז, לנוע, להתעמל או אפילו פשוט ללכת, הגוף כולו שומר על יותר חיוניות ובריאות. נמצא כי נעלים נוחות מעודדות בכל גיל לצאת יותר מהבית. במידה ומצב הבריאות מאפשר זאת, כדאי בכל יום להקפיד על טיול והתעמלות. מי שלא נוהג כך מביא במו ידיו להתנוונות גופנית. ובל נשכח – יותר פעילות חיונית לבריאות המוח, שיפור הזיכרון והקוגניציה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

לקום מהנפילה חזקים יותר: כך תתמודדו עם נפילות קשישים

לחצני מצוקה – נגישות ונוחות במצבי חירום ומצוקה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר