דף הבית » מוצרי ספיגה לקשישים

מוצרי ספיגה לקשישים

ההחלטה מתי להתחיל להשתמש במוצרי ספיגה לקשישים איננה קלה. לפעמים הדבר כרוך בהשלמה עם השלכות הגיל, שאיננה עניין מוצרי ספיגה לקשישיםמובן מאליו. עם זאת, מוצרי הספיגה מביאים עימם שיפור ניכר ברווחה האישית, בתחושת החופש ממצוקה ויכולת להשתתף בפעילויות חברתיות ואחרות מחוץ לבית. נסביר להלן מתי עולה הצורך להשתמש במוצרים אלה, אילו מוצרי ספיגה זמינים, ומה זאת אומרת התאמה נכונה.

מתי עולה הצורך לשקול מוצרי ספיגה לקשישים?

סוגים של מוצרי ספיגה זמינים בימים אלה בישראל. בטרם נרחיב על כך, ראוי לומר מתי בני הגיל השלישי צריכים להתחיל להשתמש במוצרים השונים. ראשית, הדבר נדרש בקרב אנשים הסובלים מבעיות בדרכי השתן. למשל דלקות שונות, צניחת רחם הלוחצת על השלפוחית. פרוסטטה בקרב גברים. בנוסף, פתרונות הספיגה נדרשים גם לקשישים אשר מתקשים להתעורר בלילה, כך שהם עלולים להתעורר בבוקר רטובים וסובלים.

לקשישים סיעודיים או תשושי נפש, הסובלים מקשיי ניידות, עלול להפריע המצב הגופני להגיע מבעוד מועד לשירותים. כלומר, צריכים את אבזרי הספיגה גם אם מערכת השתן תקינה פחות או יותר. בנוסף, בגיל מבוגר עולה השימוש בתרופות. תרופות משתנות, המשפיעות על מתן שתן ביום ו/או בלילה, מקשות על שליטה מלאה בסוגרים. כמו כן, קיימים קשישים שמצבם המנטלי מונע מהם להשתמש כראוי בשירותים. אם מחמת דמנציה ואם מחמת אלצהיימר או תשישות נפשית, לאף אחד לא מגיע להישאר רטוב. ראוי להוסיף כי לפעמים, הקשיש או הקשישה אינם ערים למצבם. או אז, באחריות בני משפחה, מטפלים או אפוטרופוס לדאוג עבורם לאמצעים המתאימים לשמירה על רווחתם הגופנית והנפשית, לרבות מוצרי הספיגה החיוניים.

מוצרי ספיגה במגוון דגמים

כמה חברות מחזיקות כיום בנתח שוק משמעותי, במכירות מוצרי ספיגה לקשישים. עקב הביקוש, החלו החברות הללו לייצר או לייבא ארצה פתרונות לספיגה שחלקם דומים לחיתולים, אך יש גם אמצעים אחרים. היתרונות – כל אחד יוכל להתאים לעצמו את הרצוי, לרבות מוצרים שדומים לבגדים תחתונים ואשר לא נראים לעין או לא יוצרים הרגשת אי נוחות או סרבול. ההתאמה תתבסס על מבנה הגוף, מין המשתמש, יכולת תפקוד, רמת אי השליטה בסוגרים. בין היתר, קיימים:

  • פדים – אמצעי ספיגה קלים, שמתאימים לבריחת שתן קלה או למצבים מזדמנים.
  • תחתוני ספיגה – תחליף תחתונים שמעניק למשתמש נוחות רבה, תחושת עצמאות. זהו אמצעי דמוי תחתונים, בגזרות שנות והתאמה לבריחת שתן בכל הרמות, החל בקלה ועד לבינונית ואף למעלה מזה.
  • מכנסוני ספיגה – אמצעי דמוי מכנסיים, המתאים כמוצר ספיגה ליום או ללילה, עם יכולת ספיגה משופרת. ניתן להשיג בכל מיני גזרות ומידות, לאנשים בעלי יכולת תנועה גבוהה וכן למוגבלים בתנועה ולמטופלים במצב ישיבה או שכיבה (קשישים רתוקים למיטתם).

מוצרי ספיגה מחזירים את האיכות לחיים

מוצרי ספיגה לבני הגיל השלישי מוצעים בכל המידות וכן בדרגות מגוונות של רמת ספיגה. איכות החיים שהם מעניקים מלווה את המשתמשים ביום ובלילה. כך ניתן לאפשר לקשיש לחזור לחיים חדשים, לנהל קשרים חברתיים, לצאת מהבית, מבית אבות או דיור מוגן, לבלות עם אחרים. אך בכדי להשיג איכות חיים מקסימלית, ראוי להתאים בצורה הכי נאותה, את הפתרון המתאים למשתמש.

מדוע חשוב להתאים באופן אישי את מוצרי הספיגה לבני גיל הזהב?

כאשר מתאימים בצורה מקסימלית את מוצרי הספיגה למשתמש, משיגים כמה וכמה תוצאות ראויות. בין היתר, מצליחים בכך למנוע מצבים של תפרחות, גירוי וגירוד. ההתאמה מאפשרת למנוע דלקות וזיהומים, שמירה על היגיינה מקסימלית. ההתאמה מונעת דליפת שתן והרטבת הבגדים, מונעת ריחות לא נעימים ומבוכה לקשיש (מפני הסובבים אותו). מרבית החברות מציעות למכירה את המוצרים השונים בגרסאות ללא חומרי בישום וכן במארזי חיסכון.

 

אולי יעניי אותך לקרוא גם:

ייעוץ והכוונה לבני גיל הזהב ומשפחותיהם

בתי אבות לעצמאיים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033584

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר